Naposledy přitom spadl do pasti zrádné silnice mladý řidič Peugeotu v úterý v podvečer. Když byl při předjíždění v levém pruhu, pravděpodobně ztratil přehled o situaci před sebou a protijedoucí těžkotonážní kamion vůbec neviděl. K nehodě došlo krátce po páté hodině odpoledne. Podle informací hasičů havarovala současně s ním na rovném, ale zvlněném úseku silnice, celkem čtyři auta.

„Řidič Peugeotu zřejmě vyjel do protisměru, kde se jeho auto čelně srazilo se soupravou tahače Volvo s návěsem. Kamion po střetu skončil částečně v příkopu,“ popsal místo tragedie krátce po nehodě mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.

Do Peugeotu pak podle mluvčího zezadu narazila Škoda Felicia, do nehody se zapletlo ještě další auto. „Ve zdemolovaném Peugeotu na místě zemřel dvaadvacetiletý řidič. Ostatní účastníci nehody vyvázli bez zranění,“ uvedl Haid.

Policie již ví, proč k tragedii došlo. „Řidič ze Znojemska, který jel ve směru od Pohořelic do Znojma, nezvládl předjížděcí manévr. Nestihl se zařadit zpět do svého jízdního pruhu a čelně se srazil s protijedoucím kamionem. Na místě zemřel,“ řekla policejní mluvčí Lenka Drahokoupilová. Celková škoda dosáhla dvou set čtyřiceti tisíc korun, řidič kamionu před jízdou alkohol nepil.

Podle šéfa znojemských dopravních policistů spojuje poslední tři tragické nehody na takzvané silnici smrti, ke kterým došlo od prvního září, místo a typ srážky. Příčiny jsou však rozdílné. „Úterní nehoda odráží problém, se kterým se zde setkáváme neustále. Jde o kratší horizonty na rovné, ale zvlněné silnici. Řidič má dojem, že vidí celou silnici před sebou. Nevnímá však prohloubení za malým horizontem, kde se protijedoucí auto může schovat. Zde navíc sehrála svoji roli i podvečerní doba a zhoršená viditelnost,“ vysvětlil záludnost nebezpečného úseku Robert Pešek.

Policista si myslí, že by významně pomohlo rozšíření silnice na tři pruhy. Projekt nové silnice však počítá jen se dvěma. „Řidiči potřebují kvalitní prostor pro předjíždění. To znamená tři pruhy, které řidičům nabídnou vždy po dvou kilometrech úsek, na kterém budou moci bezpečně předjíždět,“ doplnil Pešek.

Výstižně komentoval před časem rozhodnutí postavit jen dva pruhy starosta Moravského Krumlova. „Moje otázka pro odbornou veřejnost zní, zda tahle silnice bude o tolik méně frekventovaná, než obdobná na rakouské straně, kde tři pruhy staví všude, kde je to možné. Pronikavě to zvyšuje bezpečnost. K čemu je nám dobrý dvoupruh, když ho lemují čím dál hustší řady pomníčků obětí nehod?, “ ptal se Mokrý.

Čtvrtá letošní oběť tak smutně zvyšuje statistiku smrtelných nehod na nebezpečné spojnici Znojma a Brna. Nedaleko úterní tragedie zahynul před měsícem devětapadesátiletý řidič, který dosud z nezjištěných příčin vyjel do protisměru, kde se také čelně srazil s dodávkou.

Podobně se odehrála i čelní srážka prvního září ve stejném úseku silnice. Také při této nehodě zahynul řidič. Podle policie v tomto případě sehrála svoji roli technická závada na Škodě Favorit.

Nedaleko Suchohrdel u Miroslavi navíc v dubnu smetlo auto na silnici u autobusové zastávky školačku. Dívka střet nepřežila. Ředitelství silnic a dálnic se na rekonstrukci silnice chystá. První práce na rekonstrukci silnice začnou snad do tří let. Silnice dostane mimoúrovňové křižovatky, zůstanou ale jen nynější dva pruhy.