Nová nástupiště, moderní zabezpečení, zbrusu nové konstrukce viaduktu přes Vídeňskou ulici a šatovského železničního mostu přes Dyji začnou od soboty chystat stavaři na znojemském nádraží a na trati do Šatova. Tu do listopadu příštího roku kompletně opraví a ze Šatova do Znojma přivedou elektrickou trakci.

„Oprava bude stát jednu miliardu a dvě stě třicet milionů korun. Je to největší investice do modernizace regionálních železničních tratí,“ uvedl Pavel Vachůt z olomoucké státní organizace železničních staveb.

„Od sobotního rána začne na trati do Šatova a Retzu výluka, vlaky tu nahradí autobusy. Příští týden začnou dělníci chystat provizorní nástupiště. Stavební práce na rekonstrukci samotného nádraží začnou počátkem července,“ sdělil přednosta znojemské železniční stanice Ladislav Sviták.
Provizorní nástupiště, která budou cestujícím sloužit po dobu přestavby těch stávajících, postaví dělníci vlevo od výpravní budovy nádraží. „Příchod k nim bude vyznačen. Cestujícím bohužel poněkud zkomplikují příchod práce na zvýšení prvního peronu,“ dodal přednosta.

Výluka trati Znojmo - Šatov
Od 14. 6. 2008 do 30.11. 2009 Všechny spoje v úseku Znojmo-Šatov nahradí autobusy
Od 1.7. do 25.8. 2008 budou dopoledne náhradní autobusy jezdit až do Retzu
Zastávky náhradních autobusů budou před budovami nádraží ve Znojmě, Šatově a Retzu

Složitější posouvání vlaků může způsobit i menší zpoždění. „Vyloučit to nemůžeme, ale zásadní problémy by nastat neměly,“ řekl Sviták.
Na sklonku příštího roku by měli cestující i železničáři začít naplno využívat nádraží po největší opravě od poválečné obnovy. „Cestujícím budou sloužit nová komfortnější nástupiště, my budeme vybaveni jednou z nejnovějších technologií zabezpečení provozu,“ shrnul Sviták.

Elektrifikace zbývajícího úseku trati mezi Znojmem a Vídní přinese rychlejší a patrně častější spojení s rakouskou metropolí. „Na nové trati budou vlaky jezdit rychleji, do Vídně se tak cestující dostanou za zhruba osmdesát minut. Navíc mohou počítat s vyšší kulturou cestování, díky kvalitnějším klimatizovaným soupravám,“ řekl ředitel krajského centra osobní dopravy Pavel Karšulín.

Zástupci drah obou zemí jednají i o zvýšení počtu vlaků. „Návrh rakouské strany je, aby mezi Znojmem a Vídní jezdilo denně patnáct párů vlaků,“ uvedl Karšulín. Příměstské soupravy rakouských drah by pak obsluhovaly i linku do Šatova a Retzu.