Výsledky měření získalo vedení města od specializované firmy počátkem minulého týdne. Místostarosta Jan Blažíček chce na dnešním zasedání přednést radním závěry studie, která hodnotila dopady hluku a prašnosti v místě plánovaného nového autobusového terminálu. Ten připravuje radnice před nádražní halou Českých drah.

Místostarosta má po přečtení dokumentů jasno. „Prostudoval jsem studii rozptylovou i hlukovou. Rozptylová studie uvádí, že žádné limity nebudou překročeny. Pokud se týká hluku, v jednom měřeném bodě je už dnes norma o několik decibelů překročena. Po přestavbě nádraží by úroveň hluku měla být o něco nižší,“ uvedl Blažíček.

Odpůrci projektu hovoří o výrazném urbanistickém zásahu, který na desítky let ovlivní tvář důležité části města a život stovek lidí v okolí znojemského nádraží. Stále skeptický k plánu radnice je předseda občanského sdružení Za Znojmo přívětivější Petr Lazárek.

„Dokumenty, které popisují rozptylové podmínky, jsem ještě neviděl. Od února k žádnému posunu nedošlo, s nikým jsme nejednali. V první řadě se chci seznámit s odpovědí zástupce vlastníka pozemků, společností Basis,“ uvedl Petr Lazárek.

Podle něj je jádro problému v tom, že město není schopné domluvy s vlastníkem pozemků, na kterých stojí původní autobusové zastávky.

„Málokdo si uvědomuje, že stavba terminálu může degradovat na padesát až sto let významný prostor města. To není novinový stánek. Mluvíme o plánu postavit dvě nádraží vedle sebe. A to je rarita,“ zakončil Lazárek.

Majitel současných zastávek pro meziměstské autobusy, firma Basis, tvrdí, že se s ní radnice nechce dohodnout. Starostovi zaslal jednatel společnosti dopis, ve kterém tvrdí, že dlouhodobé snažení společnosti Basis nenašlo u představitelů Znojma odezvu.

„Zásadní věc, která prolíná celým dopisem je to, že firma spojuje řešení využití stávajícího autobusového nádraží s provozováním městské hromadné dopravy. To přece nemá co dělat s pozemky nádraží,“ řekl starosta Znojma Petr Nezveda.

Ten se před časem s jednatelem společnosti Dušanem Goldemundem sešel. Výsledek jednání podle něj nebyl prakticky žádný. Dalším rozhovorům se město podle slov starosty nebrání. „K dohodě může dojít kdykoliv do zahájení stavby terminálu. Přípravy projektu ale nezastavíme,“ konstatoval starosta.

Přestože redakce žádala o vyjádření i Dušana Goldemunda, ten ani na mailem zaslané otázky neodpověděl.