Externí hodnocení kvality a bezpečí poskytovaných zdravotních služeb proběhlo podle zákona a nemocnice nyní musí za tři roky doložit, že systém kvality nejen udržuje, ale nadále zvyšuje kvalitu poskytované péče. „Systém řízení kvality není jen proces udržení nastavené kvality, ale především proces neustálého zlepšování poskytovaných služeb. Naším cílem tedy bude nejen kvalitu udržet, ale posunout zase o kousek dál,“ konstatoval ředitel nemocnice Martin Pavlík.
Udělení certifikátu potvrzuje, že nemocnice splňuje všechna požadovaná kritéria ve čtyřech klíčových okruzích. Ve vlastním řízení kvality, dále v péči o pacienty, řízení personálních otázek a zajištění bezpečného prostředí pro pacienty a zaměstnance. "Akreditace hodnotí především odbornou péči, ale současně posuzuje i technické zabezpečení a celkové zázemí nemocnice. Získání certifikace není pouze administrativním úkonem. Je potvrzením, že je při poskytování péče postupováno dle správné léčebné praxe," dodala Veselá.