Redakci Deníku se však podařilo získat exkluzivní fotografie z dokončené rekonstrukce zhruba sedmikilometrového úseku. Státní silničáři ho pro auta otevřou na konci června, v tu dobu má být dokončena právě kruhová křižovatka na trase. „Na rekonstruovaném úseku silnice I/53 se už jen dočišťují krajnice, je dokončené vodorovné i svislé dopravní značení a silnice je v podstatě hotová. Do provozu ale jít nemůže kvůli návaznosti právě na stavbu okružní křižovatky,“ upřesnil Jiří Salava z Metrostav Infrastructure, jež rekonstrukci prováděl.
Zakázka vyšla Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na 328 milionů korun. Modernizace vytížené silnice, po níž denně projede na dvanáct tisíc aut, začala loni v březnu.
V platnosti zůstávají nadále i objízdné trasy. „Ve směru Brno – Znojmo vede objížďka přes Miroslav a Suchohrdly, v opačném směru ze Znojma na Brno pak vede přes Hevlín a Hrušovany nad Jevišovkou. Neprůjezdná je znovu komunikace třetí třídy mezi Hodonicemi a Banticemi,“ upozornil Jan Rýdl, mluvčí ŘSD.
Stavba křižovatky vyjde na jednačtyřicet milionů korun bez daně. Původně silničáři předpokládali, že zabere čtyři měsíce, zhotovitel se ale zavázal k dokončení za poloviční čas. Tedy do dvou měsíců. „Přípravné práce jsme začali už v závěru dubna, od prvního května je křižovatka neprůjezdná. Kvůli napnutému termínu tu bude extrémní počet strojů i pracovníků,“ ujistil za MI Roads Ondřej Sochůrek.
Za rok znovu
Po zprovoznění silnice I/53 zahájí ŘSD kompletní opravu zničených silnic na objízdných trasách. Začne i s opravami komunikací, které bude na novou zátěž naopak připravovat. Bude se jednat o objízdné trasy po nichž pojedou auta během rekonstrukce dalšího úseku silnice I/53 z Lechovic na Pohořelice.
Dotknou se znovu Miroslavi, ale nově také Olbramovic a Branišovic. „Práce na rekonstrukci zhruba dvacetikilometrového úseku z Lechovic na Pohořelice začneme pravděpodobně příští rok v březnu. Letos chceme zahájit předstihový archeologický průzkum a výběrové řízení na zhotovitele stavby. Práce rozdělíme na etapy, tou první bude úsek z Lechovic k Trnovému Poli,“ upřesnil Tomáš Vyhlídal z brněnského Ředitelství silnic a dálnic.
Celá stavba potrvá zhruba dva roky a stát má přes dvě miliardy korun. O projektu Deník již podrobně informoval. Takto vypadala stavba přesně před rokem.