Lákat lidi z různých koutů republiky nově nabídkami na sociálních sítích i billboardy u nádraží zamýšlí letos Znojemská Beseda. Pokračovat chce i v zavedených formách propagace. Někteří lidé z oboru chtějí víc výstupů a ucelenou strategii. Podle ředitele Besedy Františka Koudely je nutné jít cestou dílčích kroků.

Pamětihodnosti a zajímavosti Znojma, tipy na výlety a zážitky i možnosti ubytování začíná představovat nový facebookový profil Objevte Znojmo. „Na rozdíl od stávajících profilů Znojma a Besedy, zaměřených hlavně na obyvatele města, je tenhle nový orientovaný hlavně na turisty a návštěvníky. Propagovat budeme nejen akce, ale také Znojmo jako město historie, vína a romantiky. Chceme návštěvníkům poskytnout informace a rady, které jim pomohou sestavit si program dle svých představ," přiblížil Jaroslav Chaloupecký, marketingový pracovník Besedy.

Na profilu uživatelé najdou jak informace o otevřených památkách a sklepích, tak tipy na výlety na kole, pěšky nebo po vodě i na to, kde se ubytovat a kam zajít na jídlo.

Aby se informace o profilu po síti rozběhly rychleji, chystá Beseda tipovací soutěž. „Fanoušci mohou tipovat, kolik lajků bude mít Objevte Znojmo na konci března. Tři nejlepší vyhrají vstupenky pro dva do adrenalinového podzemí," dodal Chaloupecký.

Další novinky Beseda odhalí během roku. „Chystáme billboardovou kampaň u některých významných železničních uzlů, které jasně a přehledně nabídnou, proč je zajímavé Znojmo navštívit. Ještě do hlavní sezony chceme také představit novou grafickou tvář propagace města," naznačil ředitel Besedy František Koudela.

Pokračovat mají i zavedené způsoby propagace. „Loni se nám velmi osvědčil takzvaný presstrip, tedy výlet s programem pro novináře z médií různého zaměření, ze kterého byly různé zajímavé výstupy, například i článek Sedm míst, kde si dát ve Znojmě rande. Letos budeme pokračovat. Pro návštěvníky chystáme i nové, přehlednější propagační materiály i balíčky služeb, abychom jim ukázali, co všechno mohou ve Znojmě zažít," dodal Koudela.

Někteří lidé, kteří v cestovním ruchu a jeho marketingu na Znojemsku působí, vidí v práci Besedy přesto rezervy. „Každou novinku vítám, na druhé straně stále slyším víc proklamací, než vidím výstupů. Oproti minulosti nejsme ani zváni na Besedu ke konzultacím," řekl Lukáš David, který provozuje průvodcovskou agenturu a pracuje pro jeden ze znojemských hotelů.

Ocenil nový profil na sociální síti. „Facebook je rychlý a flexibilní, téměř nic nestojí a informace dokáže rychle rozšířit mezi velmi mnoho lidí. Náš hotel přijal nabídku účastnit se svou prezentací a tuto možnost vítáme," dodal David.

Kritičtěji mluvil Pavel Kovařík, který se věnuje internetovému marketingu cestovního ruchu. „Především mi chybí ucelená strategie, která by říkala, co Znojmo je, na co se hodlá zaměřit a jak svých cílů dosáhnout. Od Besedy bych toho při její velikosti čekal víc. Pokud jde o konkrétní novinky, facebookový profil je zajímavý nápad, ale bude čelit velké konkurenci, protože na této síti jsou dnes všichni a každý se snaží upoutat. Možná by stálo začít od webu Besedy a přemýšlet, co s ním provést nového a jak zvýšit jeho zajímavost," uvažoval Kovařík.

Ředitel Koudela cestu postupných kroků hájil. „V cestovním ruchu je dnes obrovská konkurence, proto je potřeba postupovat opatrně. Zároveň je to běh na dlouhou trať a práce na čtyři nebo pět let. Za rok se vše dohnat nedá. Proto musíme skutečně postupovat krok za krokem a představovat jednotlivé prvky a záměry tak, jak budou připraveny," argumentoval Koudela, který je ve funkci šéfa Besedy právě rok.