„Vystavených jich mám zatím kolem pětadvaceti, další ale ještě mám schované. Postupně opravujeme podzemní prostory pod muzeem, kde chci v budoucnu právě stabilní motory vystavit. Předpokládám, že se jich tam vejde asi padesát. Na jejich místo na dvoře pak chci vystavit staré traktory, které by se do interiéru nevešly,“ odkryl své plány majitel muzea Jan Drozd.

Největším bonbónkem mezi stabilními motory je pro něj stroj od firmy Josef Konečný z Třebíče. „Těch se dochovalo skutečně málo. Vyroben byl kolem roku 1910 a je poměrně zachovalý. Nemá navíc zapalovací svíčku, jako ostatní motory, ale takzvané jiskřiště. Naopak motorů značky Slavie, které tu také mám, se dochovala spousta,“ uvedl Drozd.

Muzeum nabízí i další novinky. „Dodělal jsem u vystavených aut telegrafní tyče s vedením i údržbářem. Stejné sloupy stály kolem většiny silnic a patřily k tehdejší době i k autům, které jsou v muzeu vystaveny,“ doplnil Drozd.