„Každý z nás starších si zahrál na učitele a připravil pro naše pasažéry různé aktivity. Celou akci otvíral kapitán v hlavní jídelně, vysvětlil pasažérům z 1. A, jak je to s lodí a cestou, rozdal jim boarding pasy a rozeslal je do salónů," přiblížil student 7. A Petr Mrkvička.

V historickém salónu se mladší studenti dozvěděli něco o samotné historii plavby Titanicu a také si zahráli „živé obrazy" z jeho plavby. V literárním salóně stihli kvíz, diktát, vytvořit básničku s námořní tematikou a opravit loď.

Za získané body, takzvané Titanikačky, se v zeměpisném salónu dozvěděli něco o destinacích plavby a světovém námořním obchodě. Své znalosti si pak ověřili kvízem. Ve výtvarném salónu vytvořili obří kompozici moře. Nakonec se studenti dočkali i „potopení" Titanicu.