Připojili se k ní starostové Dolenic, Damnic, Miroslavi i Miroslavských Knínic. Nesouhlasí s tak výrazným omezením spojů. Z dosavadních jednadvaceti za den jich totiž zůstane pouze šest. „Do Krumlova dojedou lidé vlakem za dvacet minut, autobus jede tři čtvrtě hodiny, některý spoj i hodinu a čtvrt. Navíc je nepředstavitelné, aby studenti čekali v Krumlově od půl sedmé ráno, než jim začne v osm vyučování," zlobila se Arndt s tím, že nově zbudovaný terminál u Miroslavi měl podle ní i starostů z okolních obcí sloužit i pro snadné přestupy na vlak. „Terminál umožnil zjednodušit a zlepšit dopravní obsluhu Miroslavska autobusy. Záměrem bylo upravit i vlakové jízdní řády tak, aby v tomto úseku odpovídal počet cestujících a tržeb ve vlacích nákladům na ně vynaloženým," vysvětlil náměstek hejtmana Jihomoravského kraje Zdeněk Pavlík.

Pro zajištění spojení po železnici s Moravským Krumlovem a Brnem zůstanou tři páry vlaků, které do Brna přijíždějí a z Brna odjíždějí v optimálních časech. Takový vzkaz vyslali zástupci koordinátora dopravy v kraji, společnosti Kordis. „Zbývající spojení mezi Krumlovem, Miroslaví a dalšími obcemi mikroregionu nahradí autobusy. Pro toto řešení hovoří počty cestujících ve vlacích na trati. V téměř všech zkoumaných vlacích bylo cestujících méně než deset," upozornil Květoslav Havlík z firmy Kordis.

Paradoxy: Vláda se zavázala, jakým způsobem do roku 2030 ulehčí silniční dopravě, což kopíruje i současný evropský trend. Nejen dopravní specialisté, ale i podnikatelé na rakouské straně uvažují o intenzivnějším využití železnice, která v minulosti vedla z Brna až do Vídně.
Zdroj: Informace místostarosty Mir. Knínic Petra Příkazského

S takovým vysvětlením však nejsou starostové vesnic, kterých se změny dotknou, spokojeni. „Řada autobusů jezdí také poloprázdných, navíc po silnicích druhých a třetích tříd v žalostném stavu. Nikdo se nezamyslel nad tím, že se má dopravě na silnicích ulevit," nechápal místostarosta Miroslavských Knínic Petr Příkazský. Podle něho změny žádné úspory nepřinesou. „Dráhy vlak vypraví a zaměstnancům půjde plný plat, i když souprava zastaví v Bohuticích. Dopad bude haléřové navýšení ceny, kterou doplatí kraj," doplnil Příkazský.

Lidé z Knínic či dalších vesnic budou jen těžko zajíždět k vlaku do Bohutic či Rakšic. Není zde totiž vyřešení parkování. „Nejvíc mě mrzí, že pokud ke zrušení spojů měli důvody, neprojednali je s námi předem. Politici by měli více naslouchat hlasům lidí," uvažoval Příkazský.