Je pod ním jen polní cesta, ale denně ji využívají jak chodci, zkracující si cestu do Přímětic, tak především rodina Vávrových. „Bydlíme tady třicet let a cesta pod mostem je jedinou spojnicí našeho domu s městem. Jinudy jezdit nemůžeme,“ uvedla Dagmar Vávrová.


K Vávrovým navíc často jezdí příbuzní a známí. „Upozorňujeme všechny, aby byli opatrní. Na nás přímo nic nespadlo, ale ty kusy betonu tam jsou na zemi vidět,“ dodala Vávrová.

Vedení znojemské pobočky Správy a údržby silnic tvrdí, že o problému ví. „Jedná se o most, jehož stavební stav je špatný. Dvakrát ročně jej kontrolujeme. Vlivem zatékání a vnějších povětrnostních vlivů dochází na čele pilíře k odpadávání krycí vrstvy z betonu. Tento typ poruchy nemá podstatný vliv na omezení nosnosti mostu. V nejbližších letech zahájíme přípravu projektové dokumentace na jeho rekonstrukci,“ sdělil šéf znojemských silničářů. Jaroslav Kosík.


Most je třetí nejdelší v regionu a je nejzatíženější silničním provozem. „Průběžně jej opravujeme. V roce 1996 jsme utěsňovali římsy a dilatačních závěry. V roce 2012 dostal nové, žárově zinkované mostní zábradlí,“ přiblížil Kosík.


V ještě horším, tedy havarijním stavu, byla dvojice mostů v Hrubé Vrbce na Hodonínsku. „Byly opravdu hodně špatné. Proto je silničáři nedávno raději zbourali. V těchto dnech už staví nové,“ řekl Deníku Rovnost starosta obce Stanislav Prášek.


Silničáři na jihu Moravy se starají o stovky mostů. Jejich stav bedlivě hlídají. Podle poškození je dělí do šesti kategorií. Jednička je stav výborný, šestka havarijní. „Most v Přímětické ulici je v kategorii pět, tedy špatný, podobně jako dalších šedesát v regionu,“ doplnil Kosík.


Příští rok budou silničáři opravovat most v Hodoníně. „Bude to náročná rekonstrukce. Nyní dokončujeme rekonstrukci dvou mostů u Kostelce u Kyjova,“ informoval inspektor mostů Aleš Donat.