Už devatenáct případů s celkovou škodou přes tři čtvrtě milionu korun prošetřuje znojemské hospodářská kriminálka v souvislosti s podvodným prodejcem plastových oken. Na začátku týdne to přitom bylo „jen“ deset případů a škoda přes půl milionu.
„Je možné, že se ještě přihlásí další poškození,“ uvedla k nárůstu počtu případů znojemská policejní mluvčí Lenka Drahokoupilová.
Třiatřicetiletý JK ze Znojma je podezřelý z trestného činu podvodu. První případy se přitom táhnou už z května loňského roku. Redakce celé jméno povedeného obchodníka zná, kvůli případnému sporu na ochranu osobnosti je však nemůže, minimálně do sdělení obvinění, zveřejnit.
„Některé smlouvy, ve kterých podezřelý sjednával dodávky plastových oken, na něž vybíral finanční zálohy, jsou až z května loňského roku. V jednotlivých případech šlo o škodu v rozmezí deset až sto padesát tisíc korun. Dohromady máme zadokumentované smlouvy na částku osm set dvanáct tisíc korun. Někteří poškození dostali později část záloh zpět, jiným obchodník nabídl třeba dodávku jiného zboží,“ popsala případ policejní mluvčí.
Kriminalisté vyšetřují nepoctivého obchodníka na svobodě. „Za podvod se škodou velkého rozsahu mu hrozí vězení od dvou do osmi let. Pokud byl někdo poškozen podobným způsobem, nechť se obrátí na znojemské policejní ředitelství nebo na bezplatnou policejní linku,“ doplnila Drahokoupilová.
Z jednání muže není nadšeno ani vedení slovenské společnosti Slovaktual, jejíž okna muž na Znojemsku nabízel. „JK poškodil dobré jméno naší firmy. Na policejní oddělení znojemské policie jsme už na něj podali trestní oznámení kvůli podvodu,“ sdělil obchodní ředitel firmy Peter Balčirák.
Někteří poškození se po špatné zkušenosti obrátili na konkurenční firmy. „Měli jsme v naší kanceláři zákazníky, kteří si od JK objednali okna, ale nedostali je. Těm jsme dodali naše výrobky za zvýhodněných podmínek,“ uvedl majitel kuchařovické firmy na výrobu plastových oken Petr Mahel.
JK měl svou kancelář nedaleko centra Znojma. Namísto prodejny s plastovými okny tam nyní sídlí reklamní agentura. „S panem K., po kterém jsem převzal prostor jeho bývalé kanceláře, jsem měl obchodní vztahy. Dělal jsem pro něho reklamu. Bohužel, třicet tisíc korun za práci, kterou jsem pro něj dělal, jsem nikdy neviděl,“ uvedl majitel reklamní agentury Petr Henych.
Všechna tři mobilní telefonní čísla pana K., která redakce získala, jsou nedostupná. Ani v místě bydliště není k zastižení.