Opravit celkem šestnáct kilometrů silnic druhých a třetích tříd na Znojemsku slibují představitelé Jihomoravského kraje. Šestici dopravních projektů, na které chce kraj použít peníze z Operačního projektu Doprava, zveřejnili úředníci na webu kraje.

„V případě, že Evropská komise odsouhlasí v nejbližších dnech možnost čerpání prostředků z Operačního programu Doprava i kraji, má Jihomoravský kraj připraven seznam dopravních projektů s celkovými rozpočtovými náklady ve výši 1,86 miliardy korun navrhovaných k provedení oprav," píše se na serveru kraje.

Mezi projekty je oprava silnice u Vranova nad Dyjí, průtah znojemské městské části Hradiště, ale také Kravska či Mramotic. Úředníci také myslí na silnice u Přímětic a Suchohrdel či Kuchařovic. Šestice projektů počítá s celkovými náklady přes tři sta osmnáct milionů korun.

Na akutní nutnost opravy silnice v Kravsku upozorňuje tamní starosta Pavel Hlávka. „Na projektu se pracuje již čtyři roky. Silnice od hlavního tahu mezi Znojmem a Jihlavou do naší vesnice je nejen zničená, ale také nebezpečná. Stojí u ní škola, školka, máme u ní poštu, autobusovou zastávku. Co ale velmi chybí, jsou bezpečnostní prvky," upozornil Hlávka. Podle něj chybí bezpečné osvětlené přechody pro chodce či ostrůvek pro zastávku autobusu.

Mezi projekty z tohoto operačního programu není například oprava silnice u Vratěnína. „Představitelé kraje by měli přestat řečnit o podpoře Zajordání a raději konat. Vůbec se nedivím, že v tomto seznamu nejsme. Ale nemohu vyloučit, že peníze přijdou z jiného programu. Pokud ne, vidím za touto informací spíše politiku než konkrétní snahu pomoci vylepšit stav našich silnic," konstatoval tamní starosta Martin Kincl.

Podle šéfa znojemských silničářů odborníci na všech projektech již delší dobu pracují. „Oficiálně se mluvilo o osmi stech milionech korun na opravy těchto silnic pro celý kraj. Pokud by peníze přišly, budeme je čerpat," řekl s mírnou skepsí ředitel znojemské pobočky Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Zdeněk Komůrka.

Jak dodal, z šestice projektů nemá žádný výraznou přednost. „Jak budou připravené, tak je budeme postupně opravovat. Nezáleží například na tom, že oprava průtahu Hradištěm je nejnákladnější," uzavřel Komůrka.