Rok a půl od tragedie ve Ždáru nad Sázavou jsou školy na Znojemsku cizím lidem nepřístupné. Ředitelé jednotlivých škol už po pobodání studenta v říjnu roku 2014 zavedli přísná opatření, která mají ochránit žáky a studenty. Nyní se zaměřují na další technická vylepšení a techniku, která monitoruje všechny vchody do škol.

Například kamerový systém chystají na základní škole sídliště Pražská ve Znojmě. „Dvakrát jsem podával žádost o speciální dotaci na kamerové zabezpečení budovy na Pražské a také na Slovenské ulici. Vše mám připravené a když mi to zřizovatel schválí, jsem schopen to rychle udělat," uvedl ředitel školy Pavel Trulík.

Jak dodal, z běžného provozu na kamery škola peníze nemá. „Na každou budovu přijde tato technika na sto čtrnáct tisíc korun. Koupili bychom počítač, software, monitor a kameru," dodal Trulík.

Zatím školy hlídají lidé. Na Slovenské uklízečka a na Pražské vychovatelky v družině a vrátný na hlavní budově. „Nikoho cizího do školy nepustíme," ujistil Trulík.

Od začátku letošního roku mají kvalitnější techniku hlídající bezpečnost školáků také na základní škole v ulici Mládeže. „Zřídili jsme videotelefony do školní družiny. Vychovatelka tak vidí, že ten, kdo zvoní na zvonek u dveří a vyzvedává si dítě, je jeho rodič či prarodič. Videotelefony přišly na nějakých šedesát tisíc korun," sdělila ředitelka školy Romana Loydová.

Podobné opatření funguje již několik let na znojemské základní škole na náměstí Republiky.

Rodiče školáků a studentů se trvale zajímají o bezpečnost svých dětí. „Je pro mě důležité vědět, že je dcera ve škole po celý den v bezpečí. Videotelefon u vchodu do školní družiny je dobrý nápad, stejně jako paní vrátná, která bedlivě sleduje, kdo do budovy vchází. Pokud vedení některých škol uvažuje o zřízení kamer, mělo by město jejich snažení finančně podpořit," uvažovala například Jana Malá.

Vedení Znojma reagovalo už dříve na události ve Žďáru. „Zjistili jsme, jak jsou školy zabezpečené a například při rekonstrukci některých mateřských škol jsme u tříd instalovali videotelefony. Základní školy obvykle přistoupily k organizačním opatřením a zřídily funkce vrátných," uzavřela mluvčí Znojma Zuzana Pastrňáková.