„Chceme zasáhnout co nejširší cílovou skupinu. Znojmo by se mělo dostat do podvědomí nejen jako město vína nebo vinobraní, ale i jako výborná destinace pro prodloužený víkend, cíl cykloturistů a podobně,“ řekl šéf společnosti, která vyhrála výběrové řízení na uspořádání kampaně, Petr Kofroň.
Od půlky června by se na důležitých dopravních tepnách republiky, jako je například dálnice mezi Prahou a Brnem nebo Prahou a Plzní, měla objevit desítka billboardů, lákajících turisty do Znojma. Kampaň by se měla šířit i na vlnách rádia Impuls, kde bude Znojmo sponzorovat předpověď počasí. Nezapomnělo se ani na internet a tištěná média. Reklama se objeví na turistických webech a stránkách společenských magazínů. Po celé republice, ale také například na mezinárodních lince do Vídně by měly jezdit autobusy s reklamou na město.
„Znojmo má ohromný turistický potenciál, kampaní má možnost zvýšit svoji návštěvnost zhruba o pět až sedm procent,“ soudí analytik cestovního ruchu Jaromír Beránek. Zároveň by to podle něj měl být pouze začátek dlouhodobějšího projektu. „Jinak efekt vyprchá,“ soudí odborník.
Radnice zatím nemá příliš jasnou představu o tom, jací turisté do Znojma jezdí a jakou má image u potencionálních návštěvníků. To by měla změnit marketingová studie, na kterou radní vypsali výběrové řízení. „Studie by nám měla na tyto otázky odpovědět. Zkoumat pozici Znojma bude celý rok, tedy i v období mimo hlavní sezonu,“ řekla mluvčí města Denisa Šipošová. Podle výsledku šetření se radnice rozhodne, jak bude město dál propagovat.
Přijedou odborníci
„Město by si mělo nejdříve ujasnit, co přesně chce propagovat, vytvořit jasnou koncepci a na té trvale stavět,“ soudí odborník na reklamu Jiří Mikeš. Na promyšlenou letní kampaň by podle něj měla navázat daší propagace. To je způsob, jak by radnice mohla přilákat další turisty.
Jedním z cílů kampaně je naplnit znojemské hotely i mimo hlavní sezonu. Podařit se to může například díky vědeckým konferencím nebo společnostem, které by do Znojma vozily své zaměstnance na školení. Lze také zvát dobré zákazníky kvůli představení nových produktů nebo jen k utužení dobrých partnerských vztahů. „V Česku funguje více než tisíc firem pod zahraniční kontrolou. Ty mají velký zájem tyto služby využívat,“ doplnil Beránek.
Právě tyto zákazníky by měla do Znojma přilákat speciální akce, v rámci které přijede zhruba stovka odborníků z této oblasti.
„Chceme jim ukázat přímo na místě, co Znojmo nabízí,“ řekl Kofroň. Celou kampaň jeho firma vnímá jako první krok, na který se v příštích letech bude navazovat.