Cílem projektu Znojmo Zadax je přivést turisty do Znojma, aby své peníze utratili přímo ve městě. Jedním z míst, které se do akce zapojilo, je nová Enotéka v Hradní ulici. „Šli jsme do toto, protože jsme přesvědčeni, že tato akce podstatně rozšíří nabídku pro hosty města, kteří by se díky tomu mohli ve městě zdržet déle. Je to dobrá a zajímavá služba pro návštěvníky města,“ uvedl marketingový ředitel společnosti Lahofer, která Enotéku provozuje, Daniel Smola.

V praxi bude Znojmo Zadax fungovat tak, že za určitou výši útraty ve vinotéce či kavárně dostane host poukaz, za který se bude moci podívat zdarma na Radniční věž, do podzemí a na další místa ve Znojmě. „Naším primárním cílem je naznačit turistovi, že je skvělé se u nás ubytovat, zajít si tu na oběd nebo do kavárny a využít dalších zajímavostí města, protože pak bude mít volný vstup, tedy zadax,“ vysvětlil myšlenku kampaně starosta města Jan Grois.

Lákat turisty do měst, jejichž ekonomika utrpěla tříměsíčním nouzovým stavem, chtějí i jinde. Například v Moravském Krumlově chystají zajímavou výstavu. „Opravujeme jižní křídlo zámku, kde bude výstava ve spolupráci s Ústavem pro studium totalitních režimů. Pro návštěvníky je připraven discgolfový areál, naučná stezka Krumlovsko-rokytenské slepence a nové cyklostezky,“ naznačil starosta města Tomáš Třetina.

Jak dodal, největším lákadlem bude Muchova Slovanská epopej. Sice s menším zpožděním, ale přece. „Připravujeme výstavní prostory ve východním křídle pro znovuotevření Slovanské epopeje. V roce 2021 město opět přivítá rockový festival s nejlepšími evropskými metalovými kapelami,“ dodal Třetina.

V Jihomoravském kraji je na podporu zejména domácího cestovního ruchu zaměřena online kampaň Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava „Mimo davy“. Na činnost Centrály cestovního ruchu – Jižní Morava Jihomoravský kraj poskytl pro letošní rok 12,8 milionu korun.

Na dotační program na podporu Turistických informačních center v regionu je v rozpočtu vyčleněno 2,1 milionu a na podporu oblastních destinačních organizací 2.5 milionu korun. Na obnovu turistického značení a cykloznačení jeden milion, na provoz turistických historických vlaků další asi milion, pět milionů korun půjde na činnost Jihomoravského nadačního filmového fondu, který propaguje jižní Moravu prostřednictvím zde natáčených filmů. „Regionální cestovní ruch na jižní Moravě se snažíme dlouhodobě podporovat, v poslední době zejména se zaměřením na méně známé a méně navštěvované destinace. Podle dostupných informací zcela přirozeně plánují obyvatelé ČR tuzemskou dovolenou a například většina ubytovacích kapacit v Jihomoravském kraji je již obsazena. My se tedy budeme snažit veškeré finance použít k tomu, abychom turisty dostali do míst, která nejsou přeplněná viz kampaň Mimo davy. A například všechny prostředky, které byly původně určené pro zahraniční marketingové a PR aktivity, bude Centrála cestovního ruchu vynakládat tímto směrem,“ řekl náměstek pro regionální rozvoj Petr Hýbler.