Se zahájením výstavby křižovatky spojující Bantice s Hodonicemi dojde k úplnému uzavření přejezdu hlavního tahu ze Znojma na Brno, který je v současné době v rekonstrukci. Kudy přesně povedou objížďky oznámí stavební firma těsně před zahájením prací. Pravděpodobně koncem dubna či začátkem května.

Takzvaná bantická křižovatka je prozatím jedinou spojnicí mezi obcemi na opačných stranách uzavřeného hlavního tahu od Znojma po Lechovice. Rekonstrukce sedm kilometrů dlouhého úseku tam začala před rokem. Uzavírku, která měla původně skončit koncem roku, prodlouží právě stavba kruhové křižovatky. Ta původně nebyla v plánu. Státní silničáři ji na žádost některých obcí doplnili do plánů dodatečně.

Pokládání asfaltu na rekonstruované silnici I/53 u Znojma.
Řidiči se nadechnou jen chvíli. Blíží se další úpravy I/53 mezi Znojmem a Brnem

Do té doby mohou řidiči projíždět stávající křižovatkou bez omezení, avšak s opatrností kvůli probíhající rekonstrukci hlavní silnice. „Dopravní omezení je zatím neměnné. Se zahájením přestavby bude ale křižovatka opět neprůjezdná,“ upozornila Trubelíková.

Úplná uzavírka křižovatky a její přestavba potrvá tři až čtyři měsíce. Po jejím dokončení v létě otevřou silničáři i celý úsek od Znojma po Lechovice.

Za rok znovu

Po zprovoznění silnice I/53 zahájí ŘSD kompletní opravu zničených komunikací na objízdných trasách. Začne i s opravami komunikací, které bude na novou zátěž naopak připravovat. Bude se jednat o objízdné trasy po nichž pojedou auta během rekonstrukce dalšího úseku silnice I/53 z Lechovic na Pohořelice.

Rekonstrukce silnice I/53 u Znojma.
Tah na Brno. Na objížďkách hrozí ztráta kola. Silnice důkladně opraví v létě

Dotknou se znovu Miroslavi, ale nově také Olbramovic a Branišovic. „Práce na rekonstrukci zhruba dvacetikilometrového úseku z Lechovic na Pohořelice začneme pravděpodobně příští rok v březnu. Letos chceme zahájit předstihový archeologický průzkum a výběrové řízení na zhotovitele stavby. Práce rozdělíme na etapy, tou první bude úsek z Lechovic k Trnovému Poli,“ upřesnil Tomáš Vyhlídal z brněnského Ředitelství silnic a dálnic.

Celá stavba potrvá zhruba dva roky a stát má přes dvě miliardy korun. O projektu Deník již podrobně informoval.