„Letos se nám sešlo celkem dvaašedesát vzorků od firem. V komisích zasedli odborníci z gastronomie, včetně vinařů, z ústavu potravinářství a výživy a vysokých škol, jejich hodnocení má váhu,“ ujistil za organizátory ředitel Znojemské Besedy František Koudela.

Vítězové obdrží speciální logo, kterým označí své výrobky na pultech obchodů. „Pro zákazníky je to záruka, že výrobce dělá dobré jméno Znojemsku,“ podotkl Koudela.

Jednotlivci a domácí výrobci se mohou o přízeň spotřebitelů ucházet přímo na slavnostech. Plánované jsou na začátek srpna. „Oblíbená je i soutěž o nejchutnější kvašáky, ruční plnění zavařovacích sklenic okurkami, kuchařská šou a také doprovodný program,“ lákal Koudela.

Mezi vítězi sterilované pochoutky se v minulých ročnících pravidelně objevovaly firmy Efko, značka Znojmia a také malovýrobci manželé Boudovi ze Znojma.