„Důvodů je několik, podle našeho názoru paní ředitelka dostatečně rychle nepracovala na realizaci nové koncepce Znojemské Besedy, se kterou zvítězila ve výběrovém řízení. Zaznamenali jsme také při projednávání rozpočtu některá pochybení v koordinační a organizační práci. Podle našeho názoru Znojemská Beseda nebyla vedena tak, jak bychom si představovali,“ řekl starosta města Petr Nezveda.

„Žádné konkrétní důvody mého odvolání mi bohužel nikdo neřekl. Do dnešního dne jsem poslouchala jenom chválu. Beseda se pomalu otevírala veřejnosti, povedlo se i vinobraní,“ řekla Špačková.

Odcházející ředitelka soudí, že se jí její plán změny instituce dařil postupně naplňovat. „Beseda se za poslední půl rok změnila,“ uvedla Špačková.

Radním se nelíbili ani některé personální otázky. Především se jednalo o post vedoucího oddělení marketingu. Špačkova na tuto funkci najala člověka jen externě. Podle radních mělo jít o plný úvazek. „Ve výběrovém řízení tento požadavek nebyl. Pro mě bylo důležité, jakou práci vedoucí marketingu odvádí,“ řekla Špačková.

Znojemská Beseda je mimo jiné zodpovědná za organizování kulturního programu ve Znojmě a znojemského vinobraní. To letos zvýšilo zisk o půl milionů korun. Pravděpodobně především kvůli zvýšení ceny vstupného. Znojemská Beseda vydělala pře milion korun. Společně s městem se také Beseda podílela na nové podobě znojemského Adventu. Příspěvková organizace města Znojemská Beseda ročně hospodaří zhruba s osmi miliony korun z městské kasy.