S označením mladého vína jako Svatomartinské přišel před deseti lety vinař Jiří Kopeček, který si název nechal patentovat. „Prošlapal těžkou cestičku a když se značka začala ukazovat jako úspěšná, prodal ji Vinařskému fondu. Ten ji nyní za licenční poplatek zhruba jedna koruna za láhev propůjčuje vinařům,“ uvedl ředitel Znovínu Znojmo Pavel Vajčner.

V celé republice letos marketingově využije názvu Svatomartinské osmašedesát vinařů pro sto čtyřiačtyřicet vín. Symbol svatého Martina jedoucího na koni najdou konzumenti na čtyřiašedesáti bílých vínech, šestadvaceti růžových a čtyřiapadesáti červených. „Pro výrobu Svatomartinského vína lze použít odrůdy Modrý Portugal, Svatovavřinecké, Veltlínské červené ranné, Müller Thurgau a cuvée z nich,“ upřesnil Vačner.

Znovín vyrobí dvacet tisíc litrů Svatomartinského z odrůdy Müller Thurgau a stejný objem ze Svatovavřineckého. „Ukončení prodeje mladého Svatomartinského není časově omezeno, naše firma ale s distribucí skončí před vánocemi,“ uzavřel Vajčner.