Záměr ohlásili představitelé radnice, krajští úředníci nyní posuzují varianty studie. Dopravci čekají na podrobnější informace, změnu ale opatrně vítají.

Autobusy se musí vejít


„Na ulici Milady Horákové je to čím dál horší, na stávající zastávky najíždí čím dál víc společností. Projekt, který situaci zlepší, určitě podpoříme. Jde jen o to, aby projektanti vše zpracovali tak, aby se autobusy na nádraží vůbec vešly,“ řekl jednatel břežanské dopravní společnosti Zdeněk Bobok.

První studie hotova


Posun v dříve bezvýsledných jednáních uvítal i zástupce znojemské dopravní firmy Petr Chadim. „Hledali jsme řešení, podávali návrhy, ale k ničemu to nevedlo. Současné zastávky jsou nedůstojné města velikosti Znojma. Dopravní situace na ulici je dlouhodobě neudržitelná,“ řekl Chadim.

Město má k dispozici první studii nádraží a vede další jednání. „Na přípravě stavby nového terminálu intenzivně pracujeme. Studii posuzuje kraj. Nové autobusové nádraží je navrženo tak, aby vyhovovalo nárokům regionální dopravy. Vstříc nám vyšly i České dráhy,“ řekl místostarosta Jan Blažíček.

Vlaky i autobusy


Jako zázemí terminálu totiž poslouží dosavadní budova vlakového nádraží. „Odbavovací hala byla vystavěna na výrazně vyšší počty cestujících. Zapojení do projektu jednak sníží náklady na budování terminálu, jednak zajistí veřejnosti velký komfort pohodlného přestupování a soustředění obou typů dopravy na jednom místě,“ řekl přednosta znojemského nádraží Pavel Karšulín.

Kraj návrh vítá


Snahu radnice řešit vleklý problém s provizorními zastávkami pro stovky regionálních spojů vítají i zástupci kraje. Usnadní totiž chystané rozšíření krajského integrovaného systému.

„Studii jsme dostali. Do dvou týdnů posoudíme, která z variant je nejlepší z hlediska krajského systému. Terminál ve Znojmě je nutný a nám usnadňuje situaci, že na tom město pracuje s předstihem,“ řekl krajský radní Jaroslav Pospíšil.

Ten poukázal i na důležité dopravní napojení na Vídeň. Jeho význam totiž vzroste s chystanou elektrifikací trati ze Šatova do Znojma.

Peníze z unie


Nové nádraží by mělo být hotovo do chystaného zapojení města do krajského dopravního systému za dva roky. „Počítáme s tím, že projekt přihlásíme do evropských fondů. Žádat bude patrně město, kraj pomůže s částí patnáctiprocentního podílu financování k evropským penězům,“ dodal Pospíšil.