Infocentra: ne anglicky a v neděli

ZNOJMO - Radnice chce do Znojma přilákat více zahraničních turistů. Infocentra jsou ale v neděli zavřená a anglicky v nich nemluví.

5.6.2007

Lauren a Thomas přijíždějí na znojemské nádražíFoto: DENÍK/David Grossmann

Před šestou hodinou v pátek večer zastavuje na znojemském nádraží vláček z rakouského Retzu. Z Vídně s ním přijeli i Němec Thomas Buchholz a Američanka Lauren Wilsonová. Spolu s nimi jsme vyzkoušeli, jak je město připravené na zahraniční turisty.

Přestože by podvečerním spojem mohla do Znojma na víkend přijíždět řada turistů z rakouské metropole, v informačním centru na nádraží se už nic nedozví. Zavírá totiž krátce po páté.

Navíc zatím nemá příliš informací o místních památkách nebo možnostech ubytování. „Informujeme hlavně o vlakových spojích. O pamětihodnostech nebo hotelích příliš materiálů nemáme. Chceme na tom spolupracovat se Znojemskou Besedou,“ říká přednosta stanice Pavel Karšulín.

„Ubytování máme většinou zamluvené dopředu, bylo by ale příjemné se na nádraží dozvědět, jak se k našemu hotelu nejlépe dostat nebo zda cestou můžeme navštívit zajímavou památku,“ soudí Wilsonová.

Druhý den aspoň zkoušíme, jak zaměstnanci drážních informací dokáží reagovat na otázky v cizím jazyce. S angličtinou máme smůlu. V němčině už se sice kostrbatě, ale nakonec celkem bez problémů dozvíme, kdy jede vlak do Vídně a kolik stojí.

„Navíc jsem mohl zaplatit v eurech, což je příjemné,“ dodává Buchholz.

Němčina vede

Přednosta stanice o problému s jazykem ví. „Preferujeme, aby naši zaměstnanci uměli německy kvůli blízkosti hranice,“ říká Karšulín. Přiznává však, že se jeho podřízení stále častěji setkávají i s anglicky mluvícími cizinci.

V informačních kancelářích v centru města se ptáme na cestu k vybranému hotelu. Chceme se také dozvědět něco více o místních vínech. S angličtinou opět nemáme štěstí. Dostáváme ale kvalitní brožuru s výlety za vínem a přehledem místních vinařů. Nakonec nás obsluha dokáže nasměrovat i k požadovanému hotelu.

O poznání lepší je komunikace v němčině. Ve špatně označeném informačním centru u Vlkovy věže se díky ní dozvíme, jak se nejrychleji dostat do Národního parku Podyjí. A získáme i seznam zajímavých turistických míst.

„S němčinou jsme neměli žádný problém. Čekali jsme ale, že dostaneme i tipy, kam se podívat. A ne pouhý seznam památek,“ říká Wilsonová.

Ty nejsou vyznačeny ani na mapce, kterou zadarmo dostáváme. I tak ale máme štěstí. Po informacích se pídíme v sobotu. V neděli mají turistická centra města zavřeno. „Víme, že máme s angličtinou problém,“ říká místostarosta Marian Keremidský.

Radnice proto stále hledá průvodce, kteří by ovládali i nejdůležitější světový jazyk. Zaměstnancům ale město kurzy angličtiny neproplácí.

V neděli otevřeno

Pro turisty k lepšímu by se však měla změnit pracovní doba turistických center. Podle Keremidského je to jeden z plánů nového vedení Znojemské Besedy. „Považujeme to za zásadní chybu,“ řekl.

Thomas Buchholz i Lauren Wilsonová si i díky tomu, že umí německy, pobyt ve Znojmě užili. Přístup města k turistům podle nich už dnes odpovídá evropskému průměru.

5.6.2007 VSTUP DO DISKUSE

Fotbalisté Znojma. Ilustrační fotografie.

Rekordní sérii výher vystřelil 1. SC Znojmo Teplý

Ilustrační fotografie.

Chvalovice opět podpoří i spolky, které mají sídlo mimo obec

Další medaile! Bronz pro Erbanovou, vybojovala ho ve sprintu na 500 metrů

Na nejkratší rychlobruslařské trati, sprintu na 500 metrů, vybojovala česká jezdkyně Karolína Erbanová bronzovou medaili! Lepší byla pouze zlatá Japonka Nao Kodairaová a stříbrná Korejka I Sang-Hwa.

Výhra ve skupině! Češi si poradili i se Švýcary

/FOTOGALERIE/ Ani ve třetím olympijském zápase nenašli hokejisté České republiky přemožitele a po úspěších nad Koreou a Kanadou v neděli ráno našeho času porazili Švýcarsko 4:1. Tím si zajistili vítězství ve skupině a přímý postup do čtvrtfinále.

Za faru u staré nemocnice zaplatí nový majitel téměř milion a půl

Znojmo – Fara u staré nemocnice ve Znojmě bude mít nového majitele. Zastupitelé schválili její prodej a přijali tak nabídku od společnosti NAILIS77 ve výši 1,3 milionu korun.

Ministr Ťok slíbil peníze na nádraží v Brně. Pokročit chce se stavbou D52

Jižní Morava – Na brněnské nádraží stát peníze najde, ať už se rozhodne o jakékoliv variantě, slíbil v pátek ministr dopravy Dan Ťok. Zároveň také na jednání se zástupci města a Jihomoravského kraje podpořil variantu odsunu nádraží k řece.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.