Na jižní Moravě zve již nyní například do Moravského Krumlova a Bantic na Znojemsku. Podle znalce regionálního cestovního ruchu už by si měly obce vybírat, do kterého z mnoha vznikajících projektů se přihlásí.

Projekt Heraldická místa se rozhodli vyzkoušet v Moravském Krumlově. „Firma poslala nabídku, předložil jsem ji radním, shodli jsme se, že účast v projektu pro příští rok vyzkoušíme a pak vyhodnotíme, jak bude pro město přínosný a podle toho se rozhodneme, co dál," řekl starosta Tomáš Třetina.

Ceduli, která místa zapojená do projektu ukazuje, najdou návštěvníci na zámku. „Vybereme tam vhodné místo, kam ji dát. Příští rok je účast v projektu pro město zdarma. Je to pro nás další možnost, jak propagovat město a náš zámek. Uvidíme a po roce posoudíme, jak se o novou možnost budou lidé zajímat," dodal starosta Třetina.

Z webu projektu
Na profilu Moravského Krumlova najdou návštěvníci například heraldický popis městského znaku, dozví se také, že město mělo od roku 1540 výsadu pečetit své listiny nejreprezentativnějším červeným voskem. Najdou i vysvětlení, že hradební věž ve znaku města je symbolem jeho práv a že štítek se svým erbem a knížecí korunou do znaku vložili v sedmnáctém století Lichtenštejnové.

Tvůrci projektu chtějí využít svých heraldických zkušeností a klást důraz na příběhy spojené s jednotlivými znaky. „Chtěli jsme propojit historii s digitální přítomností. Každému městu či obci, které se do projektu zapojí, vytvoříme profil na internetové stránce Heraldickamista.cz. Podrobně tam poutavou formou popíšeme jejich heraldický znak i příběh, který se k místu váže," přiblížil Tomáš Pokorný, majitel firmy, která projekt připravuje.

S příběhem městského znaku se přitom uživatelé chytrých telefonů mohou seznámit přímo při návštěvě vybrané obce. „Na příslušnou stránku je přesměruje QR kód, který si načtou ze speciální smaltované tabule do svého chytrého telefonu," popsal Pokorný.

Znalec regionálního marketingu cestovního ruchu Pavel Kovařík poukázal, že možností digitální propagace výrazně přibývá. „Obecně bych se nebránil žádné aktivitě, která může být přínosná pro turistickou nabídku. Přitom bych zvažoval náklady a možný užitek a přemýšlel, který projekt dokáže mezi všemi ostatními vyniknout svou zajímavostí," řekl Kovařík.

Krumlov by se podle něj měl ve své propagaci soustředit na jedno či dvě témata. „Nyní budou lidé tápat, kdyby měli říct, s čím je město spojené. Prázdné místo po Slovanské epopeji přitom může důstojně zaplnit právě tamní zámek. Jen je nutné se mu dlouhodobě věnovat, připravit odpovídající strategii a budovat jedinečnou značku, která bude Krumlov charakterizovat," dodal Kovařík.