Na rotační výuku se Znojemští připravovali od začátku března. „Žákům doma systém zprostředkuje reálný výklad učitele. Učení tak bude snazší i pro pedagogy. Žáci na svých počítačích doma vidí sdílené materiály, navzájem se slyší a mohou na sebe normálně reagovat.“ přiblížil místostarosta Jan Grois, který za projektem stojí.

Znojemští startují pilotní projekt kombinované výuky s chytrou technikou.Znojemští startují pilotní projekt kombinované výuky s chytrou technikou.Zdroj: se souhlasem Jana GroisePořízení moderních technologií do šestice městských škol za více než šest set padesát tisíc korun schválili znojemští radní. Plánují je využít nejen v době pandemie, ale i v budoucnu, když žáci budou doma ze zdravotních nebo rodinných důvodů. Testovací výuka potrvá do půlky června. „Poté vyhodnotíme přínos a na základě zkušeností z provozu stanovíme počet zařízení na jednotlivých školách. Budeme také řešit finanční zdroje,“ upřesnil Grois podle něhož je nutné se i ve výuce přizpůsobovat novým podmínkám.

První pacientka s covidem a chronickým onemocněním dostala ve čtvrtek ve znojemské nemocnici lék REGN-COV2.
Lék proti covidu REGN-COV2 dostala ve Znojmě první pacientka

Smíšenou výuku provozovala na sklonku roku i Marcela Přibylová, učitelka ze základní školy Pražská. „Bylo to skvělé pro ty děti, které byly doma v karanténě a mohly pracovat s námi společně. Ale pro mě, jako pedagoga, to bylo extrémně náročné,“ vyjádřila se.

Moderní techniku ocenil i pedagog Tomáš Hnilička. „Měl jsem žáka, který byl dlouhodobě nemocný a nemohl být ve škole, chvíli byl v nemocnici, chvíli doma. Už tehdy jsem přemýšlel o výuce na dálku,“ podělil se na sociální síti facebook.