Nový materiál s názvem Envizol Train zateplí moderní tramvajové vozy typu Škoda ForCity Plus v německých městech Chotěbuz, Frankfurt nad Odrou a Brandenburk an der Havel. Celkový objem izolace dodaný do braniborských zemí dosáhne téměř pěti tisíc metrů čtverečních. „Jedinečnost materiálu spočívá především v použití speciálních nehořlavých vláken a způsobu jejich uložení. Díky tomu plní nejpřísnější požadavky na požární bezpečnost a je zdravotně nezávadný,“ potvrdil úspěch mluvčí společnosti Retex Filip Poštulka.
Izolace z moravského Krumlova zaujala Němce především možností recyklace a jednoduchostí použití. „Právě pro německé i další evropské zákazníky bude spojení moderních technologií a vysokého stupně recyklace čím dál podstatnější. Uspěli jsme i proto, že materiál má samolepící vrstvu. Kromě vynikajících izolačních schopností to totiž šetří čas při instalaci i náklady,“ uvedl Robert Šimek, generální ředitel Retexu.
Materiál Envizol Train lze využít ve stropní, obvodové i podlahové konstrukci kolejových vozidel. U tramvají, příměstských vlaků, rychlíků, lůžkových vlaků i ve vozech metra. „Podstatnou roli v získání zakázky hrála i naše flexibilita v jednotlivých technických krocích projektu,“ doplnil Ján Krivda, manažer rozvoje společnosti.
Společnost Retex je dodavatelem netkaných textilií pro známé značky z oblasti automobilového průmyslu. Její materiály se uplatní kromě vlaků i v pračkách a sušičkách, či ve stavebnictví. Velký úspěch mají také jejich zelené střechy. Tento patent ocenili už v Izraeli, kde nakoupili tisíce metrů podkladu pro zelené střechy. Izolace do tramvají putovala i do Lotyšska.
Obyvatelé Moravského Krumlova vnímají úspěch domácích v zahraničí s povděkem. „To, že máme chytré lidi víme, další věc je umět to prodat a prosadit se ve světě. Jen houšť,“ komentoval úspěch domácích výrobců obyvatel Kamil Nezveda.