Billboardy, bannery a plakáty po celém městě tak svou kampaň zahájily dvě největší konkurenční strany. Nezvedova ODS ukazuje na snímcích, jak se za poslední čtyři roky město proměnilo, Kaššaiova ČSSD naopak oranžovou pomerančovou šťávou symbolicky vyhání nynější vedení z radnice.

„Pomeranč se nám líbil proto, že obsahuje vitamíny, které stimulují organismus proti zhoubnému bujení. Podle našeho názoru je potřeba zabránit zhoubnému bujení pravice, ke kterému dochází ve vládě i ve městě,“ vysvětlil symboliku sociálnědemokratické kampaně lídr oranžových ve Znojmě Zbyšek Kaššai.

Občanští demokraté vsadili především na předvolební magazín „Dobré zprávy ze Znojma“ a na rozhovory s voliči. „V malé míře využijeme billboardy a plakáty. Určitě nechceme naší kampaní nikoho obtěžovat tak, jako to ČSSD předvedla o vinobraní, kdy rozdávala své balónky a snažila se tuto tradiční a krásnou akci zneužít,“ vzkázal lídr modrých a starosta Znojma Petr Nezveda.

Ani jedna z hlavních politických stran nechystá velkou předvolební akci. „Naší hlavní akcí byly uplynulé čtyři roky usilovné práce pro Znojmo,“ uvedl Nezveda.

„Sázíme na trpělivé setkávání s voliči, naše akce nazýváme Pomerančová odpoledne. Jejich program je koncipován pro celou rodinu,“ sdělil Kaššai.
Ani další strany a sdružení nechtějí ale před volbami zůstat pozadu. Prakticky všichni slibují kontaktní kampaň, využít hodlají plakátovací plochy, v menším počtu i billboardy.

Na burčák chtějí lákat své voliče znojemští komunisté. „Zahájili jsme sedmnáctého září Znojemským burčákem v kulturním domě v Oblekovicích. Máme objednaný výlep plakátů, omezeně využijeme místního tisku, do domácností půjdou letáky. Spoléhat budeme na oslovení občanů při všech možných příležitostech,“ sdělil šéf komunistů Ludvík Hekrle.

Jeho stranická kolegyně a senátorka za KSČM, ale nynější konkurentka na kandidátce hnutí OMMO Marta Bayerová má naplánované tři mítinky. Jejich hlavním tématem bude levný prodej bytů. „K poslechu zahraje skupina Vicomt. Nebudeme přehánět náklady na plakáty a billboardy. Sázíme na to, že naši kandidáti znají dobře život ve Znojmě a o jeho problémech denně diskutují s obyvateli,“ řekla Bayerová.

Známou tvář přiveze do Znojma Marian Keremidský. „Třetího října uspořádáme odpolední dětský den v Oblekovicích spojený s návštěvou předsedy strany Miloše Zemana,“ potvrdil znojemský lídr Strany práv občanů – Zemanovci.

Tajemstvím zatím zastírají svou hlavní akci představitelé TOP 09 ve Znojmě. „V kampani budeme využívat hlavně billboardy, plakáty a dojde i na kontaktní kampaň. Předmět hlavní akce zveřejníme těsně před jejím uskutečněním,“ neprozradil podrobnosti lídr Boris Vaculík.

Jen s málem si chtějí vystačit kandidáti Strany svobodných občanů. „Z finančních důvodů nebudeme mít ani plakáty ani billboardy, maximálně jeden. Zajistíme roznos našich zásad na malém letáku do schránek po Znojmě, naopak neplánujeme žádný mítink,“ vyjmenoval Daniel Pospíšek, který je ve městě jedničkou strany.

Vylosovaným volebním číslem se nechalo inspirovat sdružení Znojmo – otevřené město. „Hlavní témata zveřejňujeme na našem webu s ohledem na naše volební číslo 13 postupně od třináctého září do třináctého října, kdy představíme ta nejdůležitější,“ přiblížil lídr Petr Dušejovský.

Až na konci září se obyvatelé města dozvědí více i o Znojemských patriotech. „Kampaň zahájíme osmadvacátého září, hlavní akce jsou zatím v jednání. Možná je reakce na kampaň jiných politických stran, nebo na jejich činnost v předcházejícím období,“ dodala jednička na kandidátce sdružení Rostislav Koníček.