Do Znojma také v nejbližších měsících hodlá zavítat zhruba třináct procent dotázaných. Je to přibližně stejný počet respondentů, kteří město již navštívili. „Vypovídá to o trendu a turistickém potenciálu města,“ řekl Pavel Kovařík ze společnosti inPuncto. Pokud by se vyplnily statistiky sociologů, do Znojma v následujících dvanácti měsících zavítá až milion lidí.

Zhruba třiačtyřicet procent respondentů o návštěvě Znojma ještě není úplně rozhodnutá (deset procent odpovědělo na tuto otázku spíše ano, třiatřicet procent spíše ne). „Rozhodnutí těchto lidí může ovlivnit například počasí nebo reklamní kampaň,“ soudí Kovařík. Právě do velké reklamní kampaně, která propaguje město v celostátních médiích, ale i na billboardech u dálnic, radnice investovala milion korun.

O největším městě na jižní Moravě neslyšelo šest procent z více než tisíce dotázaných. „Není to zanedbatelný údaj. Vyplývá z něj, že region není tak zapomenutý kout republiky, jak se dříve zdálo,“ řekl Kovařík.

Šetření je součástí většího výzkumu, kterým chce město zjistit, jaké turisty láká. Jeho kompletní výsledky by měly být známy na začátku příštího roku.

SOUVISEJÍCÍ ČLANKY:

O reklamní kampani se více dozvíte zde.