„V těchto dnech pracujeme na instalaci trakčního vedení. Vše by mělo být hotové v první polovině října. Potom dokončíme aktivaci zabezpečovacího zařízení,“ informoval David Sichrovský ze společnosti Skanska DS, která trakční vedení montuje.

Kompletního dokončení se v rámci stavby dočkala také železniční stanice ve Znojmě. „Hotová je technicky náročná rekonstrukce znojemského viaduktu přes údolí řeky Dyje. Součástí rekonstrukce viaduktu je i vybudování osvětlení, které přispěje k propagaci stavby po jejím dokončení,“ přiblížil tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty Pavel Halla.

Mezi Znojmem a Vídní tak poprvé v historii vznikne přímé spojení elektrifikovanou tratí. „Celý projekt je velmi významný, protože úsek navazuje na již dříve zrekonstruovanou trať od státní hranice s Rakouskem do Šatova. Mezi Znojmem a Vídní vznikne přímé spojení elektrifikovanou tratí a příhraniční železniční infrastruktura na Znojemsku se napojí na evropskou síť,“ uvedl generální ředitel Správy železniční dopravní cesty Jan Komárek.

Provoz na trati Šatov – Znojmo přitom odstartuje již na konci října. „Do doby platnosti nového grafikonu musí ještě vlaky z Rakouska končit v Šatově, protože elektrický provoz bude zavedený až od nového grafikonu. První přímý vlak z Rakouska přijede tedy do Znojma až v prosinci podle nového jízdního řádu,“ uvedl Halla.

Zvýšení počtu spojů do Vídně ve srovnání s minulostí zatím železničáři nechystají. „Vlaky budou jezdit ve stejné frekvenci jako dosud. Jde o osm párů souprav denně. Cestující se svezou pouze rakouskými vozy, novinkou jsou prodloužené spoje do vídeňského Nového města, některé spoje pojedou i dále,“ sdělil ředitel Krajského centra osobní dopravy Českých drah Pavel Karšulin.

Celá stavba má hodnotu jedné miliardy a dvou set jedenatřiceti milionů korun. „Díky elektrizaci a celkové rekonstrukci trati se traťová rychlost zvýší až na devadesát kilometrů v hodině,“ uzavřel Halla.