Škola bude mít své vlastní prostory přímo v centru Znojma. Zatím není jasné, zda a jak hluboko budou muset sahat rodiče do kapsy. „Podala jsem žádost o dotaci na město. O financování budeme mít tedy jasno až koncem roku, kdy Znojmo bude rozhodovat o dotacích," naznačila Ambrosková. Do projektu se pustila zejména proto, že chtěla zajistit alternativní vzdělávání pro svého syna.

Podobné úvahy vedou ke spolupráci s nově vznikající školou i Romanu Tučkovou Hahnovou. „Budu mít na starosti audiovizuální výuku, která podle mých informací v celém regionu chybí. Děti se naučí vyhledávat informace a prezentovat sami sebe," upozornila Tučková Hahnová.

Dodala, že na rozdíl od státních škol půjde o prostředí bez stresu, které zajistí prakticky využitelné stabilní vědomosti. Rodiče, kteří děti do Živé školy přihlásí, musí počítat s tím, že jejich potomci projdou dvakrát za rok přezkoušením ve spádové základní škole.

Živá škola
Výsledky dětí bude učitelka hodnotit slovně. Důraz bude klást na samostatnou práci a učení v životních situací i větší zapojení rodičů.

Různé komunitní či alternativní školy již fungují ve větších městech v celé zemi Se státním školstvím je podle průzkumů akentury NMS nespokojeno plných třicet procent rodičů, jak zveřejnil nedávno server Novinky.cz.

Alternativní možnosti, vzdělávání nabízí ve Znojmě například nezisková organizace Rosteme spolu v prostorách školky Dobromysl. Děti zde vzdělávají metodou Montessori. Školka s těmito prvky funguje již asi pátým rokem v Mramoticích a je součástí základní a mateřské školy ve znojemských Příměticích. „Ve školce máme sedmnáct dětí a ve škole pak pokračuje v tomto směru čtyřicet dětí na prvním stupni," sdělil před časem ředitel školy Daniel Kasan.