„Většina vlakových spojů opět končí v Bohuticích. Novinkou je, že některé končí již v Krumlově. Zcela chybí smysluplné spojení směrem na Miroslav nebo Znojmo," napsal Daniel Pawlik na facebookovém profilu Přiznání Moravský Krumlov. Dodal, že navíc spěšný cyklovlak z Brna přes Moravský Krumlov a Hrušovany nad Jevišovkou do Mikulova nezastavuje v Krumlově. „Přispěje to ke snížení turistické dostupnosti nejen Krumlova, ale i okolních obcí," poukázal Pawlik.

Starosta Moravského Krumlova Tomáš Třetina o problému ví. „Mám v plánu se sejít s vedením Správy železniční dopravní cesty a Kordisem. Považuji to za pouhé opomenutí, které půjde snadno napravit. Takového upozornění si mohu jen vážit," uvažoval Třetina.

o problému
Namísto dvaceti minut vlakem cestují obyvatelé Suchohrdel u Miroslavi do Moravského Krumlova hodinu a tři čtvrtě. Nyní doufali, že dopravce vyslyší jejich žádosti a obnoví zrušené spoje. Z jednadvaceti vlakových spojení jich zůstalo pouze šest.

Dopravní obslužnost celého regionu hodlá řešit s novým vedením kraje, stejně jako starostové na Miroslavsku. „Kraj nám nyní odpověděl, že žádost o posílení vlakových spojů odmítá. Argumentem bylo, že je posílená autobusová doprava. Kvůli tomuto rozhodnutí ale lidé ze Suchohrdel u Miroslavi cestují do nedalekého Krumlova tak, že objedou půl regionu," poukázal Petr Příkazský z Miroslavských Knínic, který se dopravou v regionu dlouhodobě zabývá. „Funkční veřejná doprava je služba pro cestující, která ve vyspělých zemích bez problémů funguje. Bohužel, odříznutím vesnic od Krumlova hrozí, že za lékaři, nákupy či kulturou budou jezdit do Brna, Znojma či Pohořelic," uvažoval Příkazský.

Naznačil také, že špatná dopravní obslužnost může mít za důsledek vylidňování vesnic i celého regionu. Údržba trati, která není obsluhovaná, podle něho navíc přijde stát na nemalé částky.

Na otázku Deníku, proč požadavky obcí tvůrci jízdních řádů nevzali v úvahu, zástupci Kordisu neodpověděli. „Je to spíše otázka na kraj," podotkl pouze mluvčí Kordisu Květoslav Havlík.

Kraj v odpovědi zopakoval své obecně známé stanovisko, kde vypíchl nedávno zbudovaný přestupní terminál v Miroslavi a nerentabilnost vlaku na trati z Miroslavi na Brno. Na konci trasy jej podle krajských úředníků využívalo velmi málo cestujících. „Proto zůstaly vlaky využívané a to zejména v ranní dopravní špičce ve směru do Brna a odpoledne z Brna do Miroslavi a dále do Hrušovan nad Jevišovkou," sdělila mluvčí kraje Eliška Holešinská Windová.