„Stěžejním hodnotícím kritériem je rychlost a kvalita odpovědí na dotazy a cizojazyčná komunikace zaměstnanců hradů, zámků a dalších turistických cílů,“ uvedla ve své závěrečné zprávě konzultantka projektu Martina Bláhová.

Mezi hodnocenými objekty, kromě znojemského podzemí, byly mimo jiné třeba Moravský kras, zámky ve Slavkově, Valticích a Lednici, Památník písemnictví na Moravě, hrad Špilberk nebo také brněnský Automotodrom či Salon vín. Dalším hodnotícím ukazatelem byla kvalita, jasnost a srozumitelnost propagačních materiálů.

O první místo se dělí zámky Lysice a Slavkov, druhou příčku obsadilo Regionální muzeum v Mikulově. Na pomyslném třetím místě na stupních vítězů stojí také zaměstnanci Znojemské Besedy a „jejich“ znojemské podzemí.

„Je to pro nás velmi prestižní ocenění. Zaměstnance hodnotila externí firma v loňské turistické sezoně. Důležitá byla pohotovost, fundovanost odpovědi i znalost cizích jazyků,“ vysvětlila vedoucí oddělení cestovního ruchu Znojemské Besedy Marcela Knotková.

„Při příležitosti účasti na projektu jsme vydali trojjazyčné propagační materiály o podzemí. K dispozici máme i letáček informující o ostatních dvaceti turistických cílech, které jsou účastníky projektu,“ dodala Knotková.

Asi kilometr dlouhá trasa, kterou před dvěma lety obohatila expozice Tajemné podzemí, vyhrála soutěž o nejatraktivnější turistické lákadlo na serveru agentury Czech Tourism Kudy z nudy.