Sto třiatřicet televizních pořadů ze sedmnácti států z celého světa, jednašedesát rozhlasových reportáží a padesát reklamních spotů zhlédla řada odborníků z oblasti gastronomie a marketingu při dvanáctém mezinárodním festivalu Znojemský hrozen 2010.

Vyvrcholil v pátek slavnostním galavečerem s předáváním cen v divadle. Nejlépe se umístil televizní pořad s názvem S Italem v kuchyni společnosti TV Prima, která se může pochlubit i loňským vítězstvím s pořadem Ano, šéfe!

Z přehlídky pořadů o jídle a pití jsou nadšeni především odborníci. „Jsem především spokojený s kvalitou pořadů. Ty jsou vlastně klíčové pro Znojemský hrozen. Získali jsme letos nové destinace a co se týká akcí, úžasný byl koncert sólistky Státní opery Praha Dagmar Vaňkátové,“ uvedl ředitel festivalu Ladislav Jíša. Porotci vyzdvihli vysokou úroveň reklamních spotů a televizních pořadů, které šly do soutěže. „Loni získal hlavní cenu Grand Prix Zdeněk Pohlreich se svým pořadem Ano, šéfe,“ dodal ředitel.

Velkou radost z vítězství projevila televizní stanice Prima. „Velmi nás těší, že je to právě náš pořad, který i tento rok získal významné ocenění na dvanáctém ročníku stále prestižnějšího mezinárodního festivalu Znojemský hrozen. Kulinářské pořady televize Prima si již získaly mezi diváky nezastupitelné místo a významná cena pro pořad S Italem v kuchyni dokládá jejich kvalitu. Obliba vaření na Primě nás inspiruje k uvádění dalších forem těchto pořadů. Zdeněk Pohlreich po loňském velkém úspěchu na Znojemském hroznu se svým Ano, šéfe! ovládl svým charismatem novou kuchařskou reality show Na nože!,“ sdělil tiskový mluvčí Primy Filip Sychra.

Kromě televizních pořadů hodnotila porota i reklamní a rozhlasové reportáže. „Z rozhlasových pořadů se nejlépe umístil snímek z Českého rozhlasu Hradec Králové, pořad se jmenuje Rádio na cestách – halušky. V reklamních spotech Zlatý hrozen obdržel spot Pilsner Urquell „Symphony,“ dodal Jíša.

Pořadatel si pochvaloval i vysokou návštěvnost při národních dnech. Ze společensko-kulturních akcí byly přístupné i dvě výstavy: Plný talíř malování a v Domě umění výstava Lughnasadh.

Podle znojemského místostarosty si festival proti minulým ročníkům našel zájem publika. „Díky Znojemskému hroznu se Znojmo dostane do podvědomí i v zahraničí. Město bude i ve všech sdělovacích prostředcích. Je to pro město dobrá reklama. Díky Národním dnům jsme letos přijali velvyslance Egypta a Itálie,“ uvedl místostarosta Marian Keremidský. Dodal, že pořadatelé by měli hledat novou cestu a zajímavější akce pro veřejnost.

Běžný divák se mohl podívat na soutěžní pořady při veřejných projekcích v kině Svět. Avšak zájem o dopolední promítání projevily jenom znojemské střední školy.