Náměstek hejtmana potvrdil, že se kvůli dokončení oprav trati mezi Znojmem a Břeclaví obrátí na státní správce železnic. „Chápu, že Znojmu chybí bezpečné spojení s Brnem. Vyzvu Správu železniční dopravní cesty, aby připravila dosud chybějící etapu rekonstrukce mezi Mikulovem a Znojmem,“ řekl Hanák.

Zajímat se chce také o vznikající studii železničního spojení Znojma a Brna.

Znojemský starosta Jan Grois to uvítal. „Navázali jsme na loňský seminář, ze kterého vzešlo memorandum požadující právě urychlení oprav trati do Břeclavi,“ uvedl Grois.

I příležitostní cestující vědí, co jim na stávající železnici schází. „Postrádám pohodlnější vlaky vyšší kategorie, které znám z jiných regionů,“ řekla Zuzana Kratochvílová z Hrušovanska. Navíc předpokládá, že s modernizovanou tratí přijdou i rychlejší a pohodlnější spoje.

Správci železnic ale zatím opravu z Mikulova do Znojma mezi chystanými investicemi nemají. „Letos zamýšlíme zadat technickou a ekonomickou studii zaměřenou mimo jiné na kvalitnější spojení Znojma s Brnem. Kraji jsme předložili dvě varianty, obnovu stávající trati i stavbu nové v úseku mezi Znojem a Krumlovem,“ informovala mluvčí správců železnic Kateřina Šubová.

Modernizace má v nejbližší době pokračovat také v části mezi Mikulovem a Valticemi. „V těchto dnech firma připravuje staveniště. Od třetího dubna pak začne výluka trvající do druhého října. Práce zahrnují zejména úpravy dvanácti kilometrů kolejí, stavbu nové stanice Sedlec blíž k obci, rekonstrukce přejezdů a opravy tří mostů a patnácti propustků,“ přiblížila Šubová.

Rekonstrukce vyjde zhruba na miliardu korun. Přinese rychlejší a bezpečnější provoz.