Plánem radnice je dát výročím tón dění ve městě během celého roku. „Vytvořili jsme a ještě vytváříme celou řadu aktivit, které mají oslovit co nejširší okruh lidí. Osou dění pak bude seriál dvanácti tradičních i nových akcí, které postupně připomenou dvanáct století, která utvářela historii Znojma," přiblížil plán místostarosta Jan Grois.

Sérii výročních připomínek otevře za dva týdny ples města. „Představíme na něm vůbec poprvé panenskou sklizeň z městské vinice. Připomeneme tak, že zakládání vinic ve Znojmě má kořeny až v devátém století," sdělil ředitel Znojemské Besedy František Koudela.

Kalendář stěžejních podniků ke královskému výročí hodlá radnice představovat postupně. „Už teď můžeme říct, že v březnu chystáme dětskou výtvarnou soutěž. Školáci budou malovat rotundu, jejíž vznik sahá do jedenáctého století. V červenci, to už budeme v patnáctém století, zas plánujeme extrémní závod v běhu na radniční věž, postavenou právě v oné době," přiblížil Grois.

Tvář oslavám má dávat logo, které město k výročí objednalo. „Oslovili jsme osm znojemských tvůrců, své návrhy poslalo šest z nich. Někteří jich předložili hned několik, proto jsme nakonec vybírali z asi třiceti možností," uvedl ředitel Koudela.

Vítězný návrh z dílny agentury Bravissimo podle ředitele zaujal svou hravostí a přizpůsobivostí. „Jeho předností je hravost. Můžeme je různě obměňovat podle typu akce, se kterou bude spojené. To se týká zejména podkladového obrázku. Základní motiv loga mohou mít i sportovci na svých dresech a podobně. Chystáme také trojrozměrnou podobu loga," informoval Koudela. Za logo Beseda zaplatila padesát tisíc korun bez daně, dalších dvaadvacet tisíc bude stát připravovaná trojrozměrná varianta loga.

Výročí bude město propagovat na speciálním webu znojmo790.cz a dvěma novými spoty. „Prezentovat se budeme také na veletrzích cestovního ruchu v Brně, Praze, Ostravě, Vídni, Bratislavě a Polsku," uvedl Koudela.