Starosta Gabrhel možné vyloučení kamionů, které přes Znojmo jen projíždí, naznačil na pondělní schůzi zastupitelstva. „Se silničáři o tom již delší dobu jednáme. Přinejmenším pro rizikové období, tedy pro některé hodiny v pondělí a pátek. Správu jsme vyzvali k monitoringu těchto dopravních špiček," uvedl .

Reagoval tak na dotaz zastupitele Jiřího Kacetla. „Podobné opatření platilo při opravách několika úseků silnice číslo I/38 před čtrnácti lety, kdy kamiony, které neměly na Znojemsku cíl cesty, musely z Jihlavy pokračovat na Brno a na osmatřicítku nesměly," upřesnil Kacetl.

Šéf znojemských silničářů Zdeněk Komůrka však sdělil, že si s vedením města vyměnil jen pár dopisů. „O delších jednáních nic nevím. V jednom z nich byl podnět, abychom se nad takovou úpravou, tedy vyloučením tranzitu, zamysleli. Ale to je věc, kterou nemám ani důvod, ani kompetenci řešit. To je totiž práce pro radnici, odbor dopravy a policii. Pokud jde o monitoring, žádal pan starosta o písemné výstupy ze slíbených měření. Musel jsem mu sdělit, že o žádném slibu nevím, a proto ani nemám k dispozici žádné výsledky," řekl Komůrka.

Pomyšlení na další nárůst dopravy rozčílilo starostu Kuchařovic Lubomíra Mlejnka. „Není žádné řešení postavit na kasárenskou křižovatku značku, která všechny kamiony pošle do Přímětic, Suchohrdel a k nám. Frekvenci dopravy sledujeme, a víme proto, že po uzavírkách ve Znojmě citelně stoupla. Za prvních osmnáct dnů dubna to bylo sto dvacet tisíc aut, což v průměru znamená dvě stě tisíc měsíčně. V únoru či březnu to za stejné období bylo osmdesát tisíc. To znamená nárůst o třetinu," vypočítal Mlejnek.

Jak dodal, v pondělí předloží čísla obecní radě a budou diskutovat o dalším postupu. „Ze správy silnic ani z města s námi ovšem zatím nikdo nemluvil," podotkl starosta.

Ve vykázání kamionů z města nevidí valný smysl ani šéf znojemských dopravních policistů Robert Pešek. „Proč by měly okolní obce doplácet na to, že Znojmo ještě nemá obchvat? Uvítali bychom, kdyby byly odkloněny někde dál, ale to je nutné řešit na úrovni ředitelství silnic či ministerstva dopravy. Kamionů přibylo po zavedení mýta. Cestu po osmatřicítce volí, protože na ní mýto neplatí, a vyhýbají se také opravovaným úsekům dálnic," uvedl Pešek. Jeho lidé prý ve městě dělají, co dovedou. „Současná situace není až tak výjimečná, podobně zaplněný průtah například v pondělí ráno býval i dřív, zřejmě ji ale lidé více vnímají," uvažoval Pešek.