Právě dva poslední roky nebyly na úrodu příliš příznivé. „Od nákupu společnosti Vinice Hustopeče, kde teď vlastníme stoprocentní podíl, si slibujeme větší surovinovou jistotu právě pro nepříznivé roky,“ uvedl ředitel Znovínu Pavel Vajčner.

Znovín se tak nákupem vinice stal jedním z největších pěstitelů hroznů v zemi. Zatím se přitom specializoval na produkty pocházející ze Znojemska. Na to upomínal i slogan firmy „Vína hrdá na svůj původ“. „Vína pocházející z naší nové viniční tratě odlišíme i na etiketách, bude tam samozřejmě zvýrazněna i jiná podoblast, než je naše tradiční Znojemsko. I z této oblasti ale budou vína hrdá na svůj původ, takže i pro ně bude náš slogan platit,“ dodal Vajčner.

Důvodem pro nákup vinohradů bylo i rozšíření nabídky firmy o odrůdy, které se ve vinohradech firmy Vinice Hustopeče pěstují. Jedná se především o Frankovku, Chardonnay, Rulandské bílé a šedé nebo Ryzlink vlašský. Na Znojemsku se oproti tomu více pěstuje Veltlínské zelené, Sauvignon, Tramín nebo Ryzlink rýnský. „Své portfolio jsme nyní posílili,“ potvrdil pro ČTK Vajčner.

Znovín Znojmo pravidelně hospodaří se ziskem. V roce 2009 vydělal patnáct a půl milionu korun. O rok dříve to bylo dvacet milionů. Výnosy Znovínu činily předloni skoro dvě stě osmdesát milionů korun. Znovín se specializuje na domácí trh, vína ale prodává také na Slovensko a v omezeném množství také do Kanady a Japonska.