S chutí doprovází své dvě školačky také Anděla Krejčová. „Doma jsme si to užili, ale nezaškodí, když se děcka zase trochu rozhýbou a proberou ve škole. Domácí vyučování jsme zvládaly, škola posílala úkoly, holky jsou šikovné, ale jsem už i ráda, že jdou do školy,“ říká cestou do školy Krejčová.
Její dceři, páťačce Adéle, se už honí hlavou, co je asi ve škole čeká. „Asi se těším, nejvíc mi chyběli kamarádi. Ale myslím, že nás teď budou hlavně čekat opakování, testy a zkoušení,“ přemítá školačka.
To už se hlavní vchod do školy otevírá a učitelé od žáků sbírají povinná čestná prohlášení a ověřují, zda přišli všichni nahlášení. „Už mi chyběly jak děti, tak obvyklý školní režim, proto se moc těším. Ráda také chválím rodiče, že domácí výuku zvládli výborně. Z šestadvaceti žáků v mé třídě přijde pětadvacet dětí, proto jich patnáct bude v mé skupině, další půjdou k jiné paní učitelce,“ popisuje učitelka.
A doplňuje, co děti čeká. „Dnes si budeme podívat, jaké to bylo od března doma, povíme si organizační záležitosti, uděláme si podobný uvítací den jako prvního září. Zkoušet začneme až příští týden,“ usmívá se učiteka.
Děti už čekají u dalších vchodů do školy, kde si je přebírají učitelé, vybírají čestná prohlášení, měří teplotu a vedou děti do tříd. Začátek prvního školního dne po více než dvou měsících sleduje i ředitelka školy Romana Loydová. „Do školy se vrací téměř sedmdesát procent dětí na prvním stupni. Domácí výuku jsme zvládli, učitelé podle možností hned přešli na online vyučování a zadávání úkolů, posílali jsme i dětem, které internet nemají,“ vysvětluje ředitelka.
Připomíná, že učitelé mají nyní hodně práce. „Otevření školy předcházelo hodně administrativy a organizační práce. Práce budeme mít hodně i nadále. Sama učím deváťáky matematiku, k tomu svou třídu také matematiku online,“ vypočítává ředitelka.